- Nacházíte se:
- Města
- Město
Kopřivnice

Plán udržitelné městské mobility a Koncepce statické dopravy města Kopřivnice
Bezpečnost:
Strategický cíl Bezpečnost
Díky snahám ve zvyšování bezpečnosti silničního provozu došlo za posledních 5 let ke snížení těžkých a smrtelných následků dopravních nehod ve městě o 40 %. I přes to, byly v roce 2018 těžce zranění 3 lidé. Do roku 2025 jsme si stanovili cíl snížit následky těžkých a smrtelných nehod na polovinu roku 2014 tj. na 1 za rok. (str.6)
11. Koncepce pěší dopravy
Koncepce pěší dopravy řeší bezpečnost a kvalitu pěší sítě, a to v rámci dostupnosti území i průchodnosti přes bariéry tvořené automobilovou dopravou nebo dalšími infrastrukturními či přírodními bariérami. (str.32)
Provádění opatření A5 - Bezpečně do škol
Zajistíme bezpečnou cestu do škol budováním bezpečných přechodů pro chodce mezi ZŠ a spádovou lokalitou. Přechody přes kapacitní komunikace budou vybaveny semaforem či strážcem přechodu v době 7:30 - 8:00. Vhodné je zajistit bezpečnost. Bezpečná cesta do školy by měla být kontinuální činností ve spolupráci se školami. (str.34)
Provádění opatření A1 - Bezpečně na kole
Návrh cílí na zvýšení bezpečnosti cyklistů budováním dělených stezek pro pěší a cyklisty tam, kde je jízda cyklistů s vozidly nebezpečná. Podporovány jsou také cyklopruhy a cyklopiktogramy i když tyto nejsou v návrzích ve výkresové příloze obsaženy. (str.37)
Provádění opatření D2 - Dopravní výchova a osvěta
překračování dovolené rychlosti.uhodobý proces, který začíná v mateřských školkách a končí prací se seniory. Osvětové akce budou dále pokračovat v gesci Odboru rozvoje města a Odboru školství. Budou zaměřeny zejména na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a osvětu udržitelné dopravy. Vhodné je zmínit rizika spojená s přecházením vozovky, jízdou dopravních vozidel vč. jízdních kol, užíváním nedovolených látek apod (str.47)
Zklidňování:
Zklidňující opatření – posouzení bodových opatření směřujících k zvyšování bezpečnosti. Zóna 30, obytné a pěší zóny – zejména v rezidenčních oblastech posoudit podmínky pro bezpečný a komfortní pohyb pěšky i na kole celkovým zklidněním provozu a omezením rychlosti (str.18)
Strategie rozvoje cyklistické dopravy města Kopřivnice 2015–2020 (Cyklogenerel)
Bezpečnost:
2.2. Strategické cíle města. Zajistit bezpečnost a bezbariérovost na trase, resp. odstranit konkrétní místa a úseky s vysokým rizikem dopravních nehod cyklistů. (str.5)
Cílem stanovení základní sítě je zajištění rychlého, přímého a bezpečného spojení mezi částmi města i mimo město. Návrh je rozdělen na návrh cyklostezek, návrh značené cyklotrasy a tras, které nebudou upraveny. Provoz zde se předpokládá s vozidly převážně v rámci zón zklidnění dopravy v synergii s opatřením C2 – Tvorba zón 30. (str.36)
Zklidňování:
B 2.1 ULIČNÍ PROSTOR, ZKLIDŇUJÍCÍ OPATŘENÍ, JEDNOSMĚRKY (str.15)